keskiviikko 11. toukokuuta 2011

Päivä 15

Se lääkäri sitten soitti. Minun maksa-arvot ovat pysyneet normaalin rajoissa, joten AIH on saatu rauhoittumaan. Tulehdus siis. Ja tästä johtuen mun saikku loppuu 15.5. Eli heidän mukaansa olen terve lähtemään töihin. Kertoisko joku sen myös mun kylkikivuille, pahoinvoinnille, vatsakrampeille ja mielialanmuutoksille? Jos nekin uskois kun lääkäri kerran niin sanoo. Tuon lääkärin soiton jälkeen aloitin sitten soittorumban. Gastron lääkäri ohjasi minut tk:seen noiden kipujen vuoksi, joten varasin sinne ajan. Se on vasta kolmen viikon kuluttua, mutta sain kuitenkin. Ihmeiden ihme. Oikeasti lääkäreille on juhannukseen asti kaikki ajat täynnä, mut sain jonkun päivystysajan tällasille vähän kiireellisille jutuille tarkoitetun. Ja työkkäriin menen maanantaina jutteleen töihin paluusta, urasuunnitelmista jne.

Lääkitystä jatketaan. Syön nyt vielä viikon 15mg kortisonia ja sitten se lasketaan 10mg:aan. Siitä sitten jonkin ajan päästä taas seuranta verikokeet ja uusi soittoaika. En tiedä miksi se niitä ihme kokeita viimeks otti, kun tuo lääkäri ei niistä taas puhunu yhtään mitään. Noh, kyllä se jotenkin todesta otti mun puheet, koska laski suunniteltua nopeammin kortisoni annosta kun kerroin näistä sivuvaikutuksista, jotka häiritsevät elämää. Että sillä ihan hyvä mieli. Ja tämä lääkäri kirjoitti mulle lähetteen psykiatrille. Vihdoin! Joulusta asti oon sitä pyytäny. Nyt vaan kun sais ajankin johonkin järkevän ajan päähän. Sinne kun yleensä on aikamoiset jonot.

Vatsa meinasi krampata tuon puhelun jälkeen. Yllättäen mun täytyykin olla työkunnossa ja kaikki pitäisi olla hyvin. Joo, vähän tuli sellanen olo, että kunhan nyt heittävät minut ulos. Seurantaa jatketaan kyllä, mutta hoitoa ei sen enempää anneta. Selviä näillä, kiitos hei.

Hyvä mieli kuitenkin, kun maksa-arvot ovat pysyneet kurissa. Se on todella hyvä uutinen!! Tuli vaan niin shokkina tuo saikun lopetus, kun kunto ei nyt ihan oo niin hyvä kuin oisin odottanu. Että loppujen lopuksi ihan hyvä puhelu.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti