tiistai 14. kesäkuuta 2011

Päivä 19

Viime viikon lopulla tulla tupsahti postin mukana kirjekuori. Ja sieltä kirjekuoren sisältä löytyi se TK-lääkärin kirjoittama B-lausunto! Olin kyllä hyvin iloinen kun sen käsiini sain. Siihen oli kirjoitettu kaikki mitä olin muistilapulleni kirjoittanut miksi en voi palata entisiin töihini, tietysti vähän hienommalla kielellä. Eli kyllä se TK-lääkäri sitten kuitenkin pystyi sen kirjoittamaan. En kyllä tiedä kun siihen oli laitettu, että voimassa 31.8.2011 asti, että mitäs ihmettä se sitten tarkoitti. Tänään yritin käydä työkkärissä näyttään tuota todistusta ja jutteleen, että onko se oikeanlainen ja pitääkö pyytää uusi todistus kun tuossa oli tuollanen ihmeellinen päivämäärä, mutta se mun työkkärityöntekijä ei ollutkaan paikalla (ei oo koko viikkona). Ensi maanantaina sitten uusi yritys. Mutta mukava kun sain sen lausunnon kuitenkin.

Ja viime viikolla aloin soitteleen paikkoja läpi, että missäs se mun lähete psykiatrille on menossa niin kävikin ilmi, että sitä ei löydy mistään. Ei yksinkertaisesti mistään. Tämä kai tarkoittaa sitten sitä, että sitä lähetettä ei lopulta olekaan kirjoitettu. Noh, huomenna soittaa taas joku lääkäri gastrolta. Pyydän siltä lähetteen. Tai että joku sieltä kirjoittaa sen. Onhan se kumma kun apua ei saa vaikka kuinka pyytää. Ja nyt mulle on tullu pahoinvointi takas. Koko ajan oksettaa, ja rasituksessa pahenee. Toivottavasti maksa-arvot on pysyny kuitenkin kohdillaan. Nykyinen kortisoniannos kun on ollut siedettävä. Sivuvaikutukset on vähän vähentyny. Vaikka eipä ne poistunu ole. Sunnuntaina sain hillittömän itkukohtauksen sen vuoksi, etten ehtinyt käydä suihkussa ennen kuin lähdimme tivoliin. Niin, että oiskohan jotain tekemistä tuolla lääkityksellä.. Ja jos tuollasen jälkeen ei saa lähetettä psykiatrille niin millä sitten. Voisin kertoilla lisääkin vastaavia esimerkkejä, mutta en halua kaikkea täällä kertoa. Miehellä ei kuitenkaan ole helppoa olla minun kans. Alkaa molemmilla hermot kiristyyn tässä tilanteessa.

Perjantaina tosiaan otettiin verikokeet. Oli hyvä ottaja, ensimmäinen pistos ja kaikki 8 putkea sai siitä. Oli kyllä hyvä tuuri tuon ottajan suhteen. Silloin kun sattui olemaan juuri nämä mielettömät helteet. Meillä oli sisällä koko ajan 29 astetta lämmintä ja mun piti olla 12h syömättä ja juomatta. Oli pikkuisen tuskaiset 12 tuntia. Selvisin kuitenkin pyörtymättä ja illalla pääsin palkinnoksi leffaan. Käytiin katsoon Paul. Oli aika hauska elokuva. Kävi ilmi siellä verikokeissa, että ne tuplasti määrätyt maksakokeet otettiin vain yhdesti. Heidän tietokantansa kun toimii niin, että sairaala näkee TK:n tulokset, mutta TK ei näe sairaalan tuloksia. Näin ollen kokeet otettiin vain TK:lle ja sairaalassa heidän täytyy olla tarpeeksi fiksuja katsoakseen mun tulokset TK:n tietokannasta. Toivottavasti hoksaavat tuon. Ja oikeatihan mun ois pitäny vasta maanantaina käydä verikokeissa, mut kävinkin jo perjantaina kun muuta aikaa ei ollu. Kovasti on ruuhkaa siellä. Ei minua muutennkaan kannata laittaa pistettäväksi muutaman päivän erotuksella, jos kaikki hoituu yhdellä kertaa.

Huomista lääkärin soittoa odotellessa...

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti