keskiviikko 18. maaliskuuta 2015

Päivä 70

Diagnoosin vuosipäivä. 17.3.2011. Klo 9 aamulla oli aika gastrolle. Lääkäri kutsui sisään ja sanoi, että Miehen olisi hyvä tulla mukaan.

"Sinulla on autoimmuunihepatiitti" "Aloitamme kortisonilla" "Kuukasvot" "Muista syödä lääkkeet, älä jätä niitä vaikka niissä on sivuvaikutuksia" "Sulla on hyvät mahdollisuudet, kunhan vain syöt lääkkeet. Jos et syö, etenee sairaus."

Muutama lause, jotka on jääneet mieleen. Paljon en muista siltä lääkärikäynniltä, vaikka puoli tuntia olin sisällä. Muistan vain sen tunteen. Helpotuksen ja pelon. Sekavan olon.

Mentiin sairaalasta kotiin apteekin kautta. Sinä iltana aloitin kortisonin ja sanoin hyvästit mun muutamalle haaveelle, jotka ei tulisi toteutuun pitkään aikaan.

17.3.2011. Päivä jolloin mun vanha normaali jäi, ja uusi tuli tilalle. Uusi normaali, johon kuului krooninen maksasairaus.

2 kommenttia:

  1. <3

    (muuta en osaa sanoa oikein. Kiitos blogistasi. Olen lukenut sitä 2kk kuin raamattua. Kiitos!)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tällaiset viestit merkitsee mulle todella paljon. Kiitos sulle! <3

      Poista